Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Norsk

Bytte og retur

Du kan bytte eller returnere varer innen 14 dager. Du må selv dekke returkostnadene. Last ned vårt returskjema, fyll det ut og legg det i pakken. Varen må være i sin opprinnelige stand.

Returadresse

Linn Wold AS
St. Olavs gate 10
2414 Elverum

Leveringstid

Vi gjør vårt aller beste for å levere pakken til deg så fort som mulig.

Gratis Frakt / Standardfrakt

Det går som regel 4-7 virkedager fra du har bestilt varen til den er hos deg. Noe ekstra leveringstid kan forekomme avhengig av hvor du bor, og om pakken får plass i din postkasse eller ikke. 
OBS! I periode med mye trafikk hos oss og/eller Posten (typisk høytider eller salgsperioder) kan leveringstiden være noe lenger.

Pakke Levert Hjem

Det går som regel 3-5 virkedager fra du har bestilt varen til den er hos deg, vær oppmerksom på at noe ekstra leveringstid kan forekomme avhengig av hvor du bor.
OBS! I periode med mye trafikk hos oss og/eller Posten (typisk høytider eller salgsperioder) kan leveringstiden være noe lenger.

Frakt Utland

Ved sendinger til utlandet beregnes 7-10 virkedager fra du har bestilt varen til den er hos deg. Vær oppmerksom på at leveringstiden på sendinger til utlandet avhenger av hvilket land pakken skal sendes til, og hvor i landet mottakers adresse er. 
OBS! I periode med mye trafikk hos oss og/eller DHL (typisk høytider eller salgsperioder) kan leveringstiden være noe lenger.

Sporing av pakke

Gratis Frakt / Standardfrakt

Ved gratis frakt/standardfrakt vil ordren din bli levert på nærmeste postkontor. Du får tilsendt en link ved ferdig behandlet ordre, hvor du kan spore bestillingen din helt til den er kommet frem. I de tilfellene hvor pakken er liten nok til å få plass i postkassen din, så vil det være begrenset sporing. Vi kan imidlertid se om den er på vei, og om den etter hvert er mottatt av kunde.

Pakke Levert Hjem

Ved pakke levert hjem vil du få en automatisk SMS-varsling når pakken er underveis. Ønsket utleveringsdag kan endres når pakken spores, samt du kan gi Posten fullmakt til å sette igjen pakken hvis du ikke er hjemme på det gitte tidspunktet. 

Frakt Utland

Ved sendinger til utlandet vil du få varsel når pakken er underveis, og du vil der få muligheten til å spore bestillingen din helt til den er kommet frem.  

Send oss gjerne en mail på post@linnwold.no hvis noe skulle være uklart eller at du mistenker at pakken din er på ville veier. 

Ikke mottatt ordrebekreftelse eller faktura?

Hvis du ikke har mottatt ordrebekreftelse eller faktura kan det være lurt å sjekke søppelpost. Det kan også være at du har lagt inn feil e-postadresse, i så fall ta kontakt med oss på post@linnwold.no så skal vi hjelpe deg.

Rabattkode

Hvis du har en rabattkode så kan denne registreres i handlekurven. Der det står  + Rabattkode. Om du har gjennomført bestilling men har glemt å legge inn rabattkode kan du kontakte oss på post@linnwold.no og oppgi ditt ordrenummer.

Fungerer ikke rabattkoden?

Rabattkoder fungerer ikke på allerede nedsatte produkter, det kan også hende vi har slått av rabattkoden for en gitt periode grunnet andre kampanjer som går. Om noe er uklart eller ikke ser ut til å fungere slik det skal, så ta gjerne kontakt med oss på post@linnwold.no.

Henting av ordre i butikk / showrom

Et av alternativene i nettbutikken er henting av ordre i butikk hos oss i Elverum. Ordren din er klar før henting når du får e-post om at bestillingen er ferdig behandlet. Våre åpningstider er alle hverdager kl.10:00 - 15:00, om det er vanskelig å komme innom på dette tidspunktet kan du ta kontakt med oss på post@linnwold.no så finner vi en løsning. 

Elverum Showrom

Linn Wold AS
St. Olavs gate 10
2414 Elverum

Custom / tilpasset plakat

Vi tilpasser dessverre ikke allerede eksisterende plakater til nye formater eller med andre farger/noe annet innhold. Vi har imidlertid en kolleksjon av personlige plakater der du kan legge til ønsket tekst din.

Tilpasset kunstverk

Ønsker du et "one of a kind" bilde / personlige bestillinger kan du ta kontakt med Linn på linn@linnwold.no - Pris fra 20 000,- avhengig av innhold og størrelse.

Åpningstider i showrom (Elverum)

Våre åpningstider er alle hverdager kl.10:00 - 15:00.

Elverum Showrom 

Linn Wold AS
St. Olavs gate 10
2414 Elverum

Størrelsesguide

Litt usikker på hvilken plakatstørrelse du skal gå for? Sjekk ut vår hendige størrelsesguide under. Alternativt kan du se våre populære plakatkombinasjoner som gir deg en total av målene, slik at du kan finne størrelsene som passer perfekt til der du vil ha dem. Du kan også finne størrelsesanbefalinger til forskjellige rom i vår romløsning.

 

Gaveideer

Gaveguide

Vi har plakaterkort og andre produkter som passer til mange anledninger - bryllup og forlovelse, baby shower og dåp, eller til barnebursdag. Se vår gaveguide for hjelp.

Personlige gaver

Et annet populært valg er personlige gaver. Scroll deg igjennom for vår eksklusive kolleksjon av print som kan tilpasses med helt egen tekst. Perfekt som gave til venner, familie eller til deg selv! 

Gavekort

Om du har dårlig tid eller rett og slett ikke klarer å bestemme deg så har vi også gavekort tilgjengelig. Gavekort er et flott alternativ til både bursdager, konfirmasjoner, mors- og farsdag eller jul og Valentine.

Hvilken ramme passer best til plakaten min?

Under finner du snarveier til forskjellige rammer som passer til de forskjellige størrelsene:

Stående plakat

30x40cm plakat – Lys Eik Glass RammeMagnetlist Ramme (velg mellom sort, lys, mørk eller hvit eik).
40x50cm plakat – Eik Glass Ramme (velg mellom sort, lys eller mørk eik), Magnetlist Ramme (velg mellom sort, lys, mørk eller hvit eik).
50x70cm plakat – Eik Glass Ramme (velg mellom sort, lys eller mørk eik), Magnetlist Ramme (velg mellom sort, lys, mørk eller hvit eik).
70x100cm plakat – Eik Glass Ramme (velg mellom sort, lys eller mørk eik), Magnetlist Ramme (velg mellom sort, lys, mørk eller hvit eik).
100x140cm plakat – Magnetlist Ramme (velg mellom sort, lys, mørk eller hvit eik).

Liggende plakat

40x30cm plakat – Lys Eik Glass Ramme (landskapsformat), Magnetlist Ramme (velg mellom sort, lys, mørk eller hvit eik).
50x40cm plakat – Eik Glass Ramme (landskapsformat), Magnetlist Ramme (velg mellom sort, lys, mørk eller hvit eik).
70x50cm plakat – Eik Glass Ramme (landskapsformat), Magnetlist Ramme (velg mellom sort, lys, mørk eller hvit eik).
100x70cm plakat – Eik Glass Ramme (landskapsformat), Magnetlist Ramme (velg mellom sort, lys, mørk eller hvit eik).

Hva er tilgjengelige betalingsløsninger?

Vi har flere forskjellige betalingsløsninger tilgjengelig:

PayPal - Betal med kort eller med din PayPalkonto. 
Klarna - Betal med kort, kjøp nå og betal senere eller del opp betalinger med Klarna.
Vipps - Betal raskt og enkelt med Vipps fra din mobil.

Hva gjør jeg hvis jeg har mottatt et produkt som er ødelagt eller har mangler?

Hvis produkt/ene dine mot formodning skulle ha noen feil eller viser seg å være ødelagt ved mottakelse, ta kontakt på post@linnwold.no, og teamet vårt vil selvfølgelig hjelpe deg!
 
Inkluder gjerne følgende i e-posten:
- Kundenavn
- Ordrenummer
- Produktnavn
- Bilder av feil eller det skadede produktet
- Eventuelt bilder av ødelagt emballasje

English

Exchange & return

You may exchange or return items within 14 days of the purchase date in store or by post. The item must be in its original condition.

By Post

If returned by post you must cover the postage return costs. Download our return form, fill it out and place it in the return package. 

Return address

Linn Wold AS
St. Olavs gate 10
2414 Elverum

Delivery

We do our very best to deliver the package to you as soon as possible.

Free Delivery / Standard Delivery

As a estimate, it usually takes 4-7 working days from the time you have ordered the item until it is with you. Some extra delivery time may occur depending on where you live and whether the package fits in your mailbox or not.
Note: During periods of heavy traffic with us and / or Norway Post (typically holidays or sales periods), the delivery time may be somewhat longer.

Home Delivery

It usually takes 3-5 working days from the time you have ordered the item until it is with you, be aware that some extra delivery time may occur depending on where you live.
Note: During periods of heavy traffic with us and / or Norway Post (typically holidays or sales periods), the delivery time may be somewhat longer.

International Shipping

For shipments abroad, please allow 7-10 working days from the time you have ordered the item until it is with you. Please note that the delivery time depends on which country the package is being sent to and where in the country the recipient's address is.
Note: During periods with a lot of traffic with us and / or DHL (typically holidays or sales periods), the delivery time may be somewhat longer.

Package tracking

Free shipping / Standard Shipping

Your order will be delivered to your nearest post office. When the order has been processed, you will receive a link where you can track your order until it has arrived. If the package is small enough to fit in your mailbox, there will be limited tracking. However, we can see if it is on its way and if it has been received by the customer.

Home Delivery

When the package is delivered home, you will receive an automatic SMS notification when the package is on its way. The desired delivery date can be changed when the package is tracked, and you can authorize Norway Post to leave the package if you are not home at the given time.

International Shipping

For shipments abroad, you will be notified when the package is en route, and you will have the opportunity to track your order until it has arrived.

Feel free to send us an email at post@linnwold.no if something should be unclear or that you suspect that your package is on a wild goose chase.

Not received order confirmation or invoice?

If you have not received an order confirmation or invoice, you may want to check spam. It may also be that you have entered the wrong e-mail address, in which case contact us at post@linnwold.no and we will help you.

Discount code

if you have a discount code, this can be registered in the shopping cart. Where it says + Disount code. If you have completed an order but forgot to enter a discount code, you can contact us at post@linnwold.no and state your order number.

Does the discount code not work?

Discount codes do not work on already discounted products, we may also have turned off the discount code for a given period due to other promotions that are running. If something is unclear or does not seem to work as it should, please contact us at post@linnwold.no.

Collect in-store / showroom

You can choose to collect your order in-store by choosing "Hentes på vårt utsalgssted i Elverum" at checkout ("Country and Shipping" must be set to Norway). Your order is ready for collection when you receive an e-mail that the order has been processed. Our opening hours are every weekday from 10:00am - 3:00pm, if it is difficult to stop by at this time you can contact us at post@linnwold.no and we will try to find a solution.

Elverum Showroom

Linn Wold AS
St. Olavs gate 10
2414 Elverum

Custom posters / artwork

Unfortunately, we do not adapt existing posters to new formats, colours, people and/or content. However, we do have a collection of personalised posters where you can customise by adding your own desired text.

Artwork Commissions 

One of a kind artworks / personal picture orders start at 20,000 NOK, - depending on content and size. If you are interested in a commissioned piece, please contact Linn directly at  linn@linnwold.no, to discuss your project proposal. 

Showroom opening hours (Elverum)

Our opening hours are every weekday from 10:00am - 3:00.

ELVERUM SHOWROM 

Linn Wold AS
St. Olavs gate 10
2414 Elverum

 

Sizing guides

Not sure what size poster you require? Check out our handy sizing guide below. Alternatively, see our popular poster combinations, which gives total combined meaurements, so you can find the perfect fit for your space. You can also find our recommendations for each room in room solutions

 

Gift ideas

Gift guide

We have posterscards and accessories suit to any occasion – weddings & engagments, baby showers & baptisms and kid's birthday presents. See our gift guide section to help you. 

Personalised gifts

Aalso a popular option are personalised gifts. Browse our exclusive range of art prints that can be customised with your own text. Perfect as a gift for friends, family or for yourself!

Gift cards

Alternatively, gift cards are perfect if you are short on time or just can't seem to decide on which Linn Wold print your special someone might like best. Take the stress out of finding the perfect present – gift cards are a great option for birthdays, confirmations, mother's/father's day, christmas and valentines alike.

Which frame will fit my poster?

Find some quick links below for different frames which fit each poster size:

Vertical Posters

30x40cm poster – Light Oak Glass FrameMagnetic Strip Frame (available in black, light, dark and white oak).
40x50cm poster – Oak Glass Frame (available in black, light and dark oak), Magnet Strip Frame (available in black, light, dark and white oak).
50x70cm poster – Oak Glass Frame (available in black, light and dark oak), Magnet Strip Frame (available in black, light, dark and white oak).
70x100cm poster – Oak Glass Frame (available in black, light and dark oak), Magnet Strip Frame (available in black, light, dark and white oak).
100x140cm poster – Magnet Strip Frame (available in black, light, dark and white oak).

Horizontal Posters

40x30cm poster – Light Oak Glass Frame (rotated), Magnetic Strip Frame (available in black, light, dark and white oak).
50x40cm poster – Oak Glass Frame (rotated), Magnetic Strip Frame (available in black, light, dark and white oak).
70x50cm poster – Oak Glass Frame (rotated), Magnet Strip Frame (available in black, light, dark and white oak).
100x70cm poster – Oak Glass Frame (rotated), Magnet Strip Frame (available in black, light, dark and white oak).

What payment options are available?

We have several payment options available at checkout:

PayPal - Pay by card or with your PayPal account.
Klarna - Pay by card, buy now and pay later or split payments with Klarna. 
Vipps - Pay quickly and easily with Vipps (Norwegian app) on mobile devices.

What do I do if I have received a damaged or faulty product?

If your product/s are faulty or damaged on arrival, please contact us as soon as possible at post@linnwold.no and our team would love to assist with a replacement. 

Please include the following:

- Customer name
- Order number
- Product name 
- Picture/s of faulty or damaged product 
- Picture/s of damaged packaging (if applicable)